Hello People, - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Jeroen Raets - WaarBenJij.nu Hello People, - Reisverslag uit Weligama, Sri Lanka van Jeroen Raets - WaarBenJij.nu

Hello People,

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

04 Oktober 2013 | Sri Lanka, Weligama

Kort hoe deze weken eruit zagen. Maandag tot en met donderdag stage gelopen, weer veel jongens behandeld en mooie dingen meegemaakt. Vrijdag is meestal de dag voor al het schoolwerk, poetsen, (hand)wassen en boodschappen. De weekenden staan in het teken van leuke dingen doen. In een van de afgelopen 3 weekeinden zijn we een weekend naar een National park gegaan, dit ligt meer in het midden van het land. De ander twee weekenden zijn we aan de kust gebleven en zijn we naar Mirassa, Matera en Weligama gegaan voor strand, zon, zee, surfen en uiteten.

Er is weer zoveel gebeurt de afgelopen drie weken, dat ik in plaats van een verslag een opsomming maak van allemaal (speciale) gebeurtenissen.
 Een jongen die verlamd is in zijn benen een lokale tempel ingedragen.
 Paar keer midden in de pot gepiest zo hard dat Michelle er wakker van werd.
 Eerste nationale park gezien: Udawalawe
 Volle maan meegemaakt met de boeddhistische jongens van Hellabeem
 Een restaurant gevonden met de lekkerste hamburger die ik ooit heb gegeten
 Mijn eerste bijna hartaanval tijdens een busreis gehad van Weligama richting Matare
 In een rivier gezwommen waar de lokale mensen zich in aan het wassen waren
 Een barbecue gehad onder de sterrenhemel
 Olifant op de kont geslagen
 Michelle goed op de kont geslagen (grapje)
 Op een (luxe)camping geslapen
 Een ondergrondse tempel gezien waar veel wandschilderingen waren
 Mijn baard van een maandje eraf geschoren
 Het dammen geïntroduceerd bij de jongens waar ze nu verslaafd aan zijn
 Een uur bidden op een boeddhistische nummer/verhaal waar je geen zak van begrijpt.
 Olifanten en krokodillen in het wild gezien
 Mijn droom strandhuisje gespot
 Een boeddha gezien van 39 meter hoog
 Michelle meegemaakt terwijl ze aan het huilen was vanwege een spin (maar die was ook echt groot)
 Baseball geïntroduceerd bij de jongens, is weer eens iets anders dan cricket
 Met twee meiden in bed gelegen en ik was de eerste die in slaap viel
 Een lokaal drankje gedronken met lokale oude mannen, waarbij me de haren op de armen recht overeind gingen staan.
 €2 betaald voor een busreis van 4 uur voor 3 personen
 Me weer een paar keer de mond verbrand door het scherpe eten
 Het slot van de deur gemaakt
 Kleine cadeautjes gekocht voor Michelle haar verjaardag
 Een eetzaakje ontdekt waar je over de 100 verschillende vruchtensapjes kan drinken

Groeten uit het warme Sri Lanka,
Tot mijn volgende reisverslag

  • 04 Oktober 2013 - 18:15

    Annita:

    Haha geweldig jeroen ben stiekem wel een beetje jaloers op jullie avontuur super!!! Behalve die spin(ik had meegejankt en geschreeuwd michelle ppff)
    Gaan jullie nog weg met de verjaardag van Michelle? Dikke kus van je tante xxxx Ron zit in Mexico (is ook naast de deur)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Weligama

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2014

De Glimlach

04 Oktober 2013

Hello People,
Jeroen

Ik ga voor 5,5 maand naar Sri Lanka voor een buitenlandse stage in een revalidatiecentrum voor jongeren.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 5457

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

04 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: