Dubai - aankomst Sri Lanka - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeroen Raets - WaarBenJij.nu Dubai - aankomst Sri Lanka - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeroen Raets - WaarBenJij.nu

Dubai - aankomst Sri Lanka

Door: Jeroen Raets

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

05 September 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ola People,
Na een paar dagen op Sri Lanka ga ik toch maar eens beginnen aan mijn reisverslag.

We zijn vertrokken van af Schiphol naar Abu Dubai. Hier stond de bus te wachten die ons zou brengen naar Dubai. Wat is Dubai toch een chique sjeik stad! Met een heerlijk temperatuurtje van 43 graden buiten. De gebouwen zo hoog dat je er last van je nek krijgt. Dubai is toch zeker een aanrader! Maar wat een gekken zijn het! In een mall lag een soort snowworld en een schaatsbaan. Dat betekende een temperatuur verschil van 50graden. Die vrouwen doen gewoon alles in een boerka sleeën, schaatsen, zwemmen ect.

Het hoogtepunt was toch wel de Burj Khalifa (hoogste gebouw van de wereld). Super om daar eens op te staan. Het Atlantic Hotel, alle malls die voetbalvelden groot zijn, de zoute zee en alle andere dingen zijn me toch wel erg bij gebleven, dit had ik niet willen missen. Wat mij op viel was dat alles maar dan ook echt alles tip top geregeld was van metro tot bussen, de veiligheid, attracties, hotels , noem maar op, het was puur genieten.

Eenmaal aangekomen in Sri Lanka was alle structuur een beetje verdwenen. Hier zag je toch duidelijk dat alles hier een beetje ongeregeld is. Een 2 baan weg werd een 3 baan weg en soms zelfs 4. Even spookrijden doet iedereen. Bijna geen boerka meer te bekennen, maar soms wel andere rare gewoontes. Bijvoorbeeld een man op de brommer die een tweedelig pak met een helm op droeg alleen geen schoenen aan had, maar op zijn blote voeten reed. Of het gebeurde andersom dat ze een zwembroek aanhadden met mooie herenschoenen er onder.

Dit was een kleine impressie van wat we tot nu toe hebben gezien! Wat nu op het programma staat is dat we verder richting ons stage adres reizen, met tuktuk, bus, trein of taxi. Dat zien we nog wel.

De plekken die we hebben gehad zijn Negombo en Galle. Morgen gaan we voor 2 dagen naar Unawatuna en dan nog 1 dag naar Weligama waar onze stage gaat beginnen.

  • 05 September 2013 - 17:01

    Rachel Lentjes:

    Mooi verhaal. Veel plezier samen in Sri Lanka. X Rachel

  • 05 September 2013 - 17:29

    Geert:

    Ik wist niet dat je zo mooi kon schrijven.
    Leuk verhaal met leuke foto's op facebook.
    Genieten!!!!!!!!!!!

    We gaan zo naar de verjaardag van jelle.
    Het is hier 33 graden!!!!!!!!!
    Dus eerst een bavar.....................

    Groetjes,

    Geert Viv Rik Meike en Job

  • 05 September 2013 - 18:08

    Marc:

    Jeroen, ik ben jaloers!

  • 05 September 2013 - 21:37

    Chantal:

    Hi Jeroen dat klinkt allemaal super. Foto's op FB waren ook prachtig. Jammer dat ik je net heb gemist op skype (ik was Tess en Sam ophalen). Groetjes X natuurlijk ook voor Michelle

  • 14 September 2013 - 07:40

    Jeroen Raets:

    Thanks! Haha het volgende reisverslag staat er ook alweer op :D
    Foto's zet ik op facebook maar neem aan dat jullie die ook allemaal hebben gezien;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn eerste reis

-

Recente Reisverslagen:

13 September 2013

Ingeburgerd

05 September 2013

Dubai - aankomst Sri Lanka
Jeroen

Ik ga voor 5,5 maand naar Sri Lanka voor een buitenlandse stage in een revalidatiecentrum voor jongeren.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 5472

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

04 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: